سه شنبه ۰۱ خرداد ۰۳

اجزای سیستم پله برقی

وبلاگ اخبار پله برقی

اجزای سیستم پله برقی

۲۱۶ بازديد
پاگرد

 صفحات کف هم تراز با کف تمام شده که برای دسترسی به فضای موتور آسانسور واقع در زیر آن ها مجهز به لولا یا قابل جدا شدن هستند .

صفحه شانه ایی

قطعه ای است که بین پاگرد ساکن و پله متحرک واقع است . صفحه شانه ایی با شیب ملایمی به پایین کشیده شده به طوری که دندانه های شانه بین خطوط برجسته روی پله ها جفت می شود
لبه های جلویی دندانه شانه زیر سطح خطوط بر جسته روی پله ها واقع است . شانه معمولا شش اینچ طول دارد و دندانه ها در یک ردیف با پیچ هایی بسته می شوند

خرپا

 خر پا سازه مکانیکی ( فاب ) است که بر فضای بین پاگرد پایینی و بالایی پل می بندد . خرپا معمولا اصولا یک جعبه تو خالی است که از دو بخش جانبی مرتبط یکدیگر که با استفاده از دو تیر عرضی در پایین و زیر بخش های بالایی به هم متصلند ، تشکیل می شود . دو سر خر پا بر روی پایه های بتنی یا فولادی قرار گرفته است .


شیارها

 سیستم شیارها درون خرپا ایجاد می شود تا زنجیر پله ، که کشیدن پله ها در یک حلقه بسته را بر عهده دارد ، در درون آن ها حرکت کند . دو شیار وجود دارد :

یکی برای جلوی پله ( شیار چرخ پله ) و یکی برای چرخ تریلر ( شیار چرخ ) . وضعیت نسبی این شیارها موجب می شود پله ها از زیر صفحه ظاهر شده ئ تشکیل پله داده و سپس خر پا پنهان شوند .


شیار معکوس در پاگرد بالایی موجب غلتش پله ها در بالا شده و برگشت آنها در جهت مخالف می انجامد . وجود شیار بالا سری تضمین می کند که چرخ های تریلر به هنگام برگشت زنجیر پله در جا باقی بمانند .
پله

 هر پله یک پله برقی دو سری چرخ دارد که در امتداد دو شیار مختلف می غلتند . سری بالایی ( چرخ های نزدیک به بالای پله ) به زنجیره هایی گردان متصل شده و توسط دنده محرک واقع در بالای پله برقی کشیده می شوند .


تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.