سه شنبه ۰۱ خرداد ۰۳

ایمنی بودن پله برقی

وبلاگ اخبار پله برقی

ایمنی بودن پله برقی

۲۲۹ بازديد
ایمنی بودن قسمت الکتریکی پله برقی

پله برقی از معدود وسایل نقلیه ای می باشد که فرمان دادن در اختیار مسافر نیست و کنترل و توقف آن توسط یک سیستم که شامل انواع سنسورهای حسگر و میکروسوئیچ های مکانیکی انجام می شود و مسافر هیچ نقشی در توقف آن ندارد. مگر در مواقع ضروری که آن هم توسط اپراتور و یا مسافر دیگری در یکی از جهات ،جهت بالا و یا پایین پله برقی شاسی استپ را فشار دهد . لذا باید توسط افراد خبره ومتخصص تمامی حسگرها،میکروسوئیچ هادائماًمورد بازدید قرار گیرد ونواقص وعیبهای موجود رفع گردد .

بعنوان مثال میتوان به میکروسوئیچ کامپلیت(شانه های ورودی وخروجی ) اشاره داشت.که اگر این میکروسوئیچ درست عمل نکند ، ویا اگرترمزالکتریکی پله برقی دچار نقص وعیب گردد باعث حوادث ناگواری میگردد .لذا همواره باید از افراد متخصص وباتجربه جهت سرویس ونگهداری بهره بجویید. پله برقی ها همانطور که از نظر ظاهری، آرامش خاطر به مسافر میدهند باید از نظر فنی وایمنی که قابل رویت مسافر نمی باشند ، موجب جلب اطمینان، تضمین ،وآرامش مسافر استفاده کننده از پله برقی قرار گیرد .پرسنل متعهد ومجرب سرویسکار می تواند این امکان را به ساختمان های موجود بدهد که از همان امکانات موجود، نتایج بهتری در راستای ایمنی و سلامتی فوق العاده بهره مند شوند و این می تواند هزینه سرویس ونگهداری را توجیه کند.

ایمن بودن قسمت مکانیکی پله برقی

پله برقی متشکل از زنجیرها ،بلبرینگها ،رولرها، شفت ها، وگایدها ومجموعه ای از استپ میباشد .که همواره باید توسط پرسنل متخصص ومجرب مورد بازدید ،وسرویس قرار گیرد.در تمامی پله برقی ها دستگاه پمپ روغن وجود دارد وتمام قطعات (بلبرینگی ودورانی ) توسط این پمپ با لوله کشی های که در پله برقی انجام شده روغن کاری میگردد. وباید همیشه راه های ومنافذ ورودی وخوروجی های روغن کاری مورد بازدید قرار گیرد . برای مثال در پله برقی زنجیر محرک (زنجیر استپ چین ) دائما باید توسط روغن ،روغنکاری شود که اگر این امر محق نگردد باعث خشکی زنجیر گردیده وسایش استحکاک زنجیر محرک را ازبین برده وهزینه سنگینی به بار خواهد آورد .

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.