جمعه ۲۱ اردیبهشت ۰۳

اولین پله برقی های جهان

وبلاگ اخبار پله برقی

اولین پله برقی های جهان

۲۳۹ بازديد
رای آشنایی بیشتر با پله برقی و تاریخچه پیدایش آن باید مروری به سالهای بسیار دور داشت، زمانیکه نمونه اولیه پله برقی با تجهیزاتی که اکثرا” از چوب بود:
۱. سال ۱۸۵۹ آقای آمز امتیاز ثبت پله های چرخان به صورت مثلث را به دست آورد که مسافران را از یک طرف بالا واز طرف دیگر پایین می آورد.
۲. سال ۱۸۹۲ جس رنو رمپ شیبدار متحرک را اختراع کرد که در سال ۱۹۰۰ نمونه آن به صورت عملی در نیویورک استفاده شدو تا سال ۱۹۵۵ در همان محل مورد استفاده بود.
۳. در سال ۱۸۹۲ آقای ویلر یک آسانسور شیبدار با نرده اختراع کرد که بعد ها توسط سیبرگر وکمپانی اوتیس توسعه داده شد و پله برقی جدید با پله مسطح در سال ۱۹۰۰ در پاریس به نمایش گذاشته شد.


۴. واژه پله برقی (ESCALATOR) توسط اوتیس به کار گرفته شد و تا سال ۱۹۳۰ که به عنوان یک واژه عمومی در کد A17.1 به کار رفت در واقع علامت تجاری شرکت اوتیس به حساب می آمد.
۵. پله برقی های اولیه در سطوح مسطح نیز متحرک بودند لذا مسافران بایستی از کنار روی صفحه آجدار متحرک می پریدند که بعد ها با ترکیب پله های آقای رنو و آقای ویلر پله های امروزی به دنیا معرفی شدند که تا امروز هم تقریبا به همان شکل در حال استفاده هستند.
۶. اولین پله‌برقی در سال ۱۸۸۲ طراحی شد.
۷. اولین پله برقی از چوب ساخته شده است.
۸. در امریکای شمالی روزانه ۲۴۵ میلیون نفر از پله برقی استفاده می‌کنند.
۹. TTC بیشتر پله‌برقی‌های کانادا را نگهداری میکند.
۱۰. بلندترین پله‌برقی در یورک میل قرار دارد. (۱۴۸ پله)
۱۱. کوتاهترین پله برقی در یانگ و بلور قرار دارد.(۴۲ پله)
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.