سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۰۳

شرایط طول عمر،نگهداری و تعویض سیم بکسل ها

۲۰۰ بازديد

شرایط طول عمر،نگهداری و تعویض سیم بکسل ها

  • پولی محرکه
  • شرایط سیم ها



    سیم بکسل
  • ارتفاع عمل اسانسور
  • تلفات حاصله در اثر زاویه بین محور طولی سیم بکسل و صفحه فلکه
  • تغییرات بار وارده
  • پارامترهای فنی ماشین محرکه و اجزا دیگر اسانسور
  • چگونگی انبار کردن،به کارگیری و نصب سیم بکسل ها
  • محیط ، نحوه نگهداری و مراقبت از سیم  ها

ماده روغن کاری به علت تأمین حرکت صحیح سیم های سیم نسبت به یکدیگر، خستگی را نیز کاهش می دهد. نباید اجازه داد که هسته فیبری سیم بکسل چنان خشک شود که عمل فرسایش در اثر سایش بین دسته سیم ها و هسته آغاز گردد. چنانچه این حالت به مدت قابل توجهی ادامه یابد امکان تخریب هسته وجود دارد تا جائیکه پیوستگی دسته سیم ها در سیم از بین برود.

مواد روغن کاری که در مورد آسانسورهای کششی به کار می روند حاوی موادی هستند که علاوه بر روغن کاری خاصیت ضد لغزندگی نیز داشته باشند. سیم  های آسانسور باید همواره به اندازه کافی روغن کاری شوند.

فواصل روغن کاری به فاکتورهایی مانند شرایط آب و هوایی و دمایی، سرعت سیم  ها، نوع سرویس آسانسور و غیره بستگی دارد و فقط توسط بازبینی می توان این فواصل زمانی را دقيقا تعیین نمود.

برای روغن کاری باید روش متناسبی بکار برد تا از جمع شدن روغن در سطح خارجی سیم  جلوگیری شود. از نتایج روغن کاری بیش از حد می توان به نیروی کششی ناکافی و پخش شدن روغن به اطراف در سرعت های بالا اشاره نمود.

نوع روغن برای روغن کاری سیم بکسل ها با ویسکوزیته ۳۴ تا ۳۸SSL در دمای ۲۱۰ درجه فارنهایت پیشنهاد می شود و روغن آن باید به حدی باشد که روی سطح شیار فلکه کششی یک لایه نازک روغن وجود داشته باشد. و در تمیز کاری روغن مجاز به استفاده از مواد شوینده حلال روغن نبوده و برای تمیز کاری باید از قلم مو که به روغن آغشته است استفاده شود.

برای تضمین امنیت آسانسور باید سیم بکسل ها در صورت خراب شدن تعویض شوند. معیار و ملاک اصلی تعیین وضعیت سیم بکسل تعداد سیم های قابل رویت بریده شده در یک طول معین از سیم بکسل می باشد.

مقطع سیم بکسل در صورتی که ۳ تا ۴ درصد کاهش یابد. در این حالت به احتمال و باد نحوه روغن کاری مشکل داشته، باید روش روغن کاری اصلاح شود. در صورتی که این مقدار کاهش به ۵ درصد برسد باید سیم بکسل ها تعویض شوند.

به هنگام نصب و اجرای سیم  ها دقت شود که روی زمین کشیده نشود و در طول های بالای ۸۰ متر باید پیش از بستن دو سیم بکسل به کابین و وزنه تعادل، سیم بکسل آویزان شده بر اثر وزن خود چرخیده و به تعادل برسد که در صورت وجود تاب خوردگی در آن، مشکل رفع گردد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.